A mosogatógép tisztításához keresgettem a neten vmi környezetbarát megoldást az eddig használt tisztítószerek helyett. Ökoanyuk, meg környezettudatos háziasszonyok amatőr javaslatai után végre találtam egy szakembert, aki tanácsokkal segít, fel is hívhatod telefonon karbantartás, tisztítás témában. És ha kell, alkatrészt is beszerez. Tisztításhoz el nem tudom képzelni, milyen alkatrészre lehet szükségem. Na, ezért kell ezt szakemberre bízni: olyanokat tud, amire én álmomban sem gondoltam.
Végigböngésztem az írását, és azóta egy tudatlan hülyének érzem magam. Csak olvasom, és nem értem, nem áll össze a kép, szaporodnak a kérdések.
Már az első lépésnél elvéreztem, hogyaszongya:

- A mosogatógép belsejéből áradó bűzt az ott tenyésző mikroorganizmusok anyagcseréje idézi elő.
A francba! Nálunk nem bűzlik a mosogatógép. Még csak enyhén kellemetlen szaga sincs. Nem azért akarom kitakarítani, mert büdös, hanem, hogy ne legyen az. Basszus, már eleve rosszul kezdek hozzá.

- Mosogatógép tisztítás során érdemes a jól bevált régi módszert végrehajtani. A Calgon nem a legmegfelelőbb megoldás a vízkő eltávolítására.
Na, ez nagy mázli, mert még életemben nem tettem Calgont a mosogatógépbe. Ezt jól csináltam, megkönnyebbülés, pirospont.

- Egy fél liternyi ecetet a felső polcra, majd a leghosszabb meleg vizes, programot indítsuk el.
És az ecet, az ott úgy meg fog állni? Nem folyik le a rácsokról? Vagy flakonostól tegyem? Akkor hogy jön ki belőle? Gyűlnek bennem a kérdések, ami egy szakembernek persze csak pitiáner apróság.

- Állítsa le mosogatógépét, majd a félig kihúzott mosószer adagolón keresztül öntsön lassan a gépbe 2-3 liter ecetet.
Mosószer adagolót félig kihúzni? Az enyém nem kihúzható fajta. De még csak nem is láttam olyat.

- Felültöltős mosogatógép tisztításakor sajnos meg kell várni amíg kinyílik a tető, ezután be kell önteni a mosogatógép dobra, majd visszazárni a tetőt.
Felültöltős? Az milyen praktikus lehet! Tető? Dob? Kezdek kétségbeesni. Az enyém vmi pattintott kőkori darab lehet, sürgősen cserélnem kell!

- 1-2 óra várakozás után folytassuk a programot a mosogatógépen, ahol megállítottuk. Hagyjuk a programot végig menni, majd ismételjünk meg egy 60 fokos mosást üresen (ecet és ruha nélkül) a mosogatógépen.
Mert ruhával együtt is lehetne? Kettő az egyben: a zsíros serpenyő mellé bedobok pár bugyit. Én hülye, erre eddig még nem is gondoltam!

- A mosogatógép tisztítás elvégzése évente ajánlott.
Évente? Na, így már értem az első pontot, miszerint egy rendes mosogatógépből árad a bűz, mert egy év alatt teleszarták a mikroorganizmusok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyvolthogy.blog.hu/api/trackback/id/tr618418472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása