Egy programbarát felhasználó elsődleges funkciója, hogy elszórakoztassa a program fejlesztésével foglalkozó cég munkatársait. Ennek módja a következő: a felhasználó megírja a problémáját, az ügyfélszolgálat (support) meg rácsodálkozik, még háromszor elolvassa, értelmezi, mondatot elemez, alanyt és állítmányt keres, megfontol, újra átolvas, magyarról magyarra fordít... De valahogy mégsem áll össze a történet. És megfogalmazódik benne (az általában kimondatlan) kérdés: Miiii vaaaan?
Lássunk néhány példát:
Felhasználó: 999 raktár nem található meg könnyen, hogy ki kérte és honnan?
Support: Van 999 olyan raktára a cégnek, melyekhez nehéz odatalálni? Talán vmi kis faluban vannak, a világvégén?
Felhasználó: A raktári programban új cikk rögzítésénél figyelmeztessen, ha már van a cikktörzsben ugyanaz a cikk, csak esetleg más szövegkörnyezetben. Például találkoztam olyan Bosch géppel, ami ötször szerepelt a cikktörzsben, csak hol szóközzel, hol ékezettel, hol anélkül, egybeírva, vagy külön, vagy a szavak más sorrendben.
Support: Megfelelne a következő üzenet? "Kedves felhasználó! Mintha ilyen működésű és kinézetű szerszám már lenne a cikktörzsben, csak az piros, és teljesen más a neve, de sztem ez ugyanaz lesz. Csak úgy ránézésre gondolom..."
Felhasználó: Kiírja, hogy hálózati hiba történt, de nem tudok rákattintani az OK-ra.
Support: Lehet, hogy az OK is hálózaton működik ;)
Felhasználó: Zoltán és Erika még mindig nem tudnak árajánlatot készíteni a programmal.
Support: Lassan tanulnak, vagy gyorsan felejtenek?
Felhasználó: A programban még 2007-es számlázatlan szállítólevelek is vannak, és nagyon zavaróak számlázáskor.
Support: A szállítóleveleket 15 napon belül ki kellett volna számlázni. Lehet, hogy ezért igyekeznének szegények számlázáskor előre tolakodni?
Felhasználó: Egyszerre csak 5 számlát látok az ablakban. Hogyan tudom megnézni a többit?
Support: Az ötödik tételen állva nyomd meg a billentyűzeten a lefele nyilat. Vagy a görgetősáv is jó lesz.
Felhasználó: Nem látszik a cikk karbantartón a szállítói listaár.
Support: A szállítói listaár az első sorban szerepel. Az elküldött képernyőn a görgetősáv állásából úgy tűnik, hogy az utolsók között kerested. Görgess felfele!
Felhasználó: Egyik kolléga tegnap délután megváltoztatta a belépéshez használt jelszavát. Az új jelszó 8877tr lett volna. De most sem a régivel, sem pedig az újjal nem tud belépni.
Support: Lehet, hogy 8877tr lett volna, de bananosjoe lett. Lehet, hogy elgépelte?
Felhasználó: Szeretnénk a X-Pont nevű vevő 2013. évi számláiról listát kapni.
Support: Ilyen nevű partnernek egyáltalán nincs számla a rendszerben.
Felhasználó: Akkor helyesbítenék a cég nevét illetően: X-Plus. Ha ugyan van ennek jelentősége.
Support: Áááá, dehogy...
Felhasználó: A készlet jelentés szűrés nélkül nem működik.
Support: Minden szűrés nélkül, a cég teljes raktári készlete, az összes raktárban, mind a kilencezer hatszáz cikkre, tételesen, mennyiségben, és értékben listázva? Működik az, csak eltart pár óráig :)
Skype beszélgetés:
Fejlesztő1: s
Support: s?
Fejlesztő1: hm
Support: hm?
Fejlesztő2: kezd elfajulni ez a beszélgetés...
Felhasználó: Az egyik kolléga rögzít egy számlát de még nem hagyja jóvá. A másik kolléga honnan tudja, hogy már van elkezdve ennek a vevőnek egy számla, és ne kezdje ő is el ugyanazt?
Support: Megérzés, csapatmunka, telepátia? Bár, ha ez nem működik, akkor használhatja a számla lekérdezőt is.
Felhasználó: Helló, kb. 15mp házon belül a bejelentkezés, élesben 5mp
Support: Túl gyors, lassítsuk le, vagy túl lassú gyorsítsuk fel, vagy próbáljuk ezt tartani?
Felhasználó: Többször van, hogy a program azt írja ki, hogy tételt másik felhasználó használja. Közben nincs is benne senki.
Support: Ha nincs benne senki, akkor kinek írja ezt ki?
Fejlesztő: Vevő számlán, cikk kiválasztásakor bezáródik az egész program. Vajon be tudjuk adni a felhasználóknak, hogy ez a rendes működés?
Support: :((
Support: Mit csináljak a számlával, nullázzam én, vagy megcsináljátok ti?
Felhasználó: Így jó lesz, köszönöm.
Support: Nem értem, hogy mire írtad, hogy így jó lesz. Próbálok pontosabban fogalmazni. A kérdésem tehát: A. csináljam meg én? B. megcsináljátok ti? Kérlek, hogy válassz az 'A' vagy a 'B' lehetőség közül.
Felhasználó: A felező már kiesett, mivel csak 2 lehetőségem van. Telefonos segítség voltál Te, a közönség pedig nem kérdés, hogy az "A" választ tartja szimpatikusnak. :)
Felhasználó: A legnagyobb gond, hogy a gépem akkumulátorról kb. csak egy fél órát üzemel. A kocsiban van egy áramátalakító-töltő, amivel elvileg tudom tölteni, de ezt a múltkor lemértem, egy Balatonfüred - Veszprém távolságon tölt úgy 10%-ot. Sok ügyfélhez már úgy megyek, hogy áramot szeretnék kérni, mert csak így tudunk együtt dolgozni.
Support: Fejlesztők, ötletek? :D:D:D
Fejlesztés: Egy kúúúrva hosszú hosszabbító? Vagy inkább egy 'Akkumulátor tölt' menüpont a programban? Lehet meg tudjuk csinálni, csak visszafelé kell pörgetni a proci ventilátorát, és akkor lehet, hogy tölt...
Szólj hozzá!
Címkék: ügyfélszolgálat support
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.